Sākums

Mācību atsākšana klātienē

 

telts 

            Pēc vairāku mēnešu pārtraukuma pirmie skolēni, kuri atgriežas skolā ir divpadsmitie. No 13.aprīļa viņi divas dienas nedēļā klātienē gatavojas eksāmeniem, katru nedēļu veicot Covid-19 testu. Neeksāmenu mācību priekšmetu apguve joprojām notiek attālināti.

            Kļūstot siltākam, arī paši mazākie iespēju robežās mēģina nākt uz skolu mācīties klātienē. Protams, svaigā gaisā! Lai nemīlīgākos laika apstākļos būtu kur patverties, pirmklasnieces Kristiānas vecāki Renāte un Rolands līdz mācību gada noslēgumam āra nodarbībām nodod lietošanā nojumi. Paldies! Mūsu nepastāvīgajos laika apstākļos noteikti noderēs.

            Saņemamies vēl trīs nedēļas! Tad visi kopā, sēžot katrs savā istabā, skandināsim mācību gada noslēguma zvanu!

 

3. klašu skolēni klausījās “Apavu stāstus”

kurpes

13.aprīlī projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 3. klašu skolēni klausījās “Apavu stāstus”. Izrādās- kurpes, zābaki, tupeles ir sava laika liecinieki, un tie arī stāsta interesantus stāstus par dažādiem vēstures notikumiem un seno laiku liecībām.

Mārupes dziedošo kolektīvu sveiciens māmiņām!

N. Īles muzikālā darbnīca “Ritma un skaņu pasaulē”

Mācību gada izskaņā  ar iniciatīvas “Latvijas skolas soma” atbalstu 1. klašu grupām bija lieliska iespēja noskatīties un darboties līdzi stundu garā koncertnodarbībā, ko veidoja perkusionisti N. Īle un M. Sējāne. Mākslinieki sniedza ieskatu daudzveidīgajā skaņu instrumentu pasaulē, atklāja skolēniem katra instrumenta burvīgo skanējumu, tā rašanās vēsturi. Skolēni uzzināja par tādām perkusijām kā konga, runājošās bungas, darabuka, džamba, Tibetas dziedošos trauki, un iepazina, no kādiem materiāliem katrs instruments ir pagatavots, kā pašiem iespējams radīt savu perkusiju. 

Nodarbības laikā arī skolēni aktīvi līdzdarbojās, veidoja saspēli ar abiem izpildītājmāksliniekiem.  Skolēni guva priekšstatu par ritma spēli, ka mūzikā ritms ir neatņemama sastāvdaļa, un ir  balstīts uz koncentrēšanos un precizitāti. Pirms nodarbības, skolēni pagatavoja katrs savu perkusiju, izveidoja par to video stāstījumu un demonstrēja tā skanējumu. 

C:\Users\Inga\Downloads\WhatsApp Image 2021-06-02 at 21.50.42.jpegC:\Users\Inga\Downloads\Gatavošanās N. Īles ritma nodarbībai (2021. gada 27. apr. 21_51_15).jpegC:\Users\Inga\Downloads\muzika.jpg

No skolēnu atsauksmēm:

-Ļoti patika nodarbība, ka varēja spēlēt līdzi uz sava izgatavotā instrumenta;

-Es nezināju, ka ir tik daudz un dažādu instrumentu; 

-Vislabāk man patika pabūt Āfrikā, tur tik interesanti un maģiski ritmi;

-Man nebūs grūti izgatavot kādu šeikeri, jo mājās jau viss ir! 

-Es vēlos vēl šādas nodarbības, gribu iemācīties arī kādu instrumentu.

 

Rakstu sagatavoja mūzikas skolotājas Inga Cirse un Ilze Inapša

 

Apsveikums Valsts svētkos

Mārupes valsts ģinmnāzijas administrācija

Ar gudru prātu internetā

Tuvojas pašvaldību vēlēšanas, un potenciālajiem vēlētājiem ir jābūt ļoti gudriem lasītājiem, vērotājiem un klausītājiem, lai izsvērtu patiesības graudus garajos solījumu bērumos. Iespējams, ka viņiem veiktos labāk, ja viņi, līdzīgi kā 7.b un 7.d klases skolēni, būtu piedalījušies Latvijas Nacionālās bibliotēkas rīkotajā medijpratības nodarbībā, kuras laikā skolēni guva skaidru priekšstatu par to, kas ir mediji un medijpratība, kas ir viltus ziņas un dezinformācija. Tika demonstrēti un analizēti šodienas piemēri medijpratības satura izpausmēm medijos un uzsvērta to sasaiste ar politiku. Skolēnos tika attīstīta kritiskā domāšana. Lekcijas dalībnieki guva priekšstatu, kā novērtēt informāciju, pēc kādiem kritērijiem tas jādara. Tika runāts par informācijas burbuli, kurā dzīvojam. Skolēni saņēma padomus, kā kontrolēt sociālo tīklu algoritmu.

Šī nodarbība, kas ir Latvijas skolas somas pasākums, tika izvēlēta ļoti apzināti un izcili papildināja 7.klasē apgūstamo tēmu latviešu valodā, proti, “Sociālie tīkli un tīklošanās”, kurai seko nākamā, arī ar medijpratību saistītā tēma “Avīžu un žurnālu valoda”. Apgūstot šīs tēmas, skolēniem ir jāapzinās, ka sociālie tīkli var vienlaicīgi būt gan vērtīgs resurss un ērts rīks, lai meklētu informāciju, dalītos ar to, veidotu savu un izzinātu citu personu digitālo identitāti, gan arī nelietderīgs laika patērētājs un viltus ziņu izplatītājs. Tēmu ietvaros tiek attīstīta kritiskā domāšana un tekstu lasīšanas prasme. Tāpēc piedāvātā medijpratības nodarbība šķita ārkārtīgi piemērota.

Lekcijas laikā skolēnu uzdevums bija ļoti rūpīgi klausīties un pēc lekcijas noklausīšanās aizpildīt darba lapu, atbildot uz svarīgākajiem jautājumiem, tai skaitā kur un kā varēs izmantot nodarbībā iegūto informāciju. Lūk, dažas atbildes: 1) zināšu, kā internetā atpazīt viltus ziņas, neuzķeršos; 2)šo informāciju lietošu turpmāk, sērfojot internetā, un likšu to aiz auss, lai “neiekristu” uz viltus ziņām; 3)neticēt visam, ko redz internetā; 4) es nodarbībā iegūto informāciju varēšu izmantot nākotnē, un es saprotu, ka nevienam nevar uzticēties līdz galam un jebko, ko tu redzi, ir kritiski jāizvērtē, un es neuzķeršos; 5)uzzināju daudz jaunas informācijas par politiku un medijiem; 6)pēc šīs nodarbības neuzticēšos visiem ziņu rakstiem, kārtīgi pārbaudīšu, pirms dalīšos ar informāciju; 7) vairāk aizdomāšos, vai kāds medijs vai informācija ir īsta, un būšu uzmanīgāka.

Izlasot šīs atbildes, ir saprotams, ka medijnodarbība ir sasniegusi savu mērķi un Mārupes Valsts ģimnāzijas 52 jaunieši būs nedaudz uzmanīgāki informācijas plašumos.

Solvita Upīte, latviešu valodas un literatūras skolotāja

Mārdadzīši svin Latvijas valsts svētkus, arī attālināti uzturot dzīvu tradīciju par tautas tērpa valkāšanu valsts godos.

mardadzisu kolaza

Arī šogad tautas tērpu centrs “Senā klēts” sadarbībā ar biedrību "Mans tautastērps" organizē  tautas tērpu virtuālo gājienu, aicinot ikvienu 4.maijā uzvilkt tautastērpu un publicēt fotogrāfijas savā Facebook vai Instagram kontā ar tēmturi #tautastērpugājiens2021. Tā kā tautas deju kolektīvs “Mārdadzīši” jau otro gadu savus skaistos tautas tērpus nav varējuši atradīt koncertos un pa šo attālināto mācību laiku paspējuši no tiem izaugt, bet dažs labs mazāko klašu dejotājs vispār vēl dzīvē ne reizi nav tautas tērpu savās rokās turējis, tad šogad Mārdadzīši tautas tērpu gājienā piedalās radoši - ar pašu radītiem zīmējumiem, kuros dejotāji sevi ietērpuši visskaistākajos latvieša goda tērpos. 

 

2 lapa no 181

Meklēt mājaslapā

Atgriezties augšā