SākumsAktualitātesOtrklasnieki mācās dabaszinības kopā ar draugiem no 6. klasēm

Otrklasnieki mācās dabaszinības kopā ar draugiem no 6. klasēm

otrklasnieki dabaszinibas 08

Dabaszinību nedēļā sākumskolā otro klašu skolēni sadraudzējās ar 6. klašu skolēniem, kuri šoreiz bija skolotāju lomā un mācīja mazajiem daudz ko interesantu par dabu un vidi mums apkārt, fizikas u ķīmijas pamatiem. 21. maija pēcpusdienā 2.a un 6.e klašu skolēni ar skolotājām Lieni Bušujevu un Marutu Bērziņu devās uz skolas kalnu, kur lielo koku paēnā izvietojās dažādas neparastas stacijas: “Uguns pavēlnieces”, “Dabziņi”, “Pipariņi”, „Akvamens”, „Zaļās ziņas” u.c.

6.e klases skolēni bija rūpīgi un pamatīgi gatavojušies – otrklasniekus gaidīja saistoši un interesanti eksperimenti. 2.a klases skolēni pēc nodarbības stāstīja:

“Man patika stacijā ‘’Izdzīvošanas zīme”. Tur bija lapas, uz kurām redzamas bīstamo vielu zīmes. Tās zīmes bija jāsaliek pareizā secībā. “ (Marks)

otrklasnieki dabaszinibas 02

otrklasnieki dabaszinibas 03

“Mums rādīja jautru eksperimentu ar olām un brīnumsvecītēm. Brīnumsvecīti aizdedzināja un iedūra olā. Ola sāka spīdēt, un nāca ārā putas.” (Lote)

“Man vislabāk patika “Planētu ceļvedis”. Tur stāstīja par planētām, Saules sistēmu, un es uzzināju daudz jaunu lietu. Bija jautri.“ (Evelīna V.)

“Nobeigumā es sapratu, kādas ir bīstamās zīmes un kurās atkritumu tvertnēs jāliek katra no lietām.“ (Anrijs)

‘’Man patika stacija, kur ielēja ūdeni, iebēra piparus, iebāza pirkstu – pipari bija uz pirksta. Pēc tam pirkstu iebāza ziepēs, ielika piparos un ūdenī – un pipari aizpeldēja prom!” (Gerda)

“Es iepazinu jaunus eksperimentus – degošai svecei uzlika glāzi. ‘’ (Keitija)

“Man patika eksperiments ar maisiņu, kurā ir ūdens. Maisiņā bija jāiesprauž kociņi.“ (Roberts)

otrklasnieki dabaszinibas 01

“Arī citām klasēm iesaku!“ (Gustavs) – Tā arī notika!

Arī citas 2. klases darbojās ar saviem 6. klašu “ skolotājiem “ no 6.a un 6.d klasēm.

Katras 6. klases grupas dalībnieki izvēlējās sev saistošas un aktuālas dabaszinību tēmas, par kurām var pastāstīt saviem jaunākajiem kolēģiem – 2. klašu skolēniem. Sestklasnieki bija oriģināli un reizē arī nopietni. „Kurš ko ēd?”, „FizĶīm”, „Bīstamie detektīvi”, „Berzējam plaukstas”, „Pasaules glābēji”, „Slepenās profesores”, „Naftas noplūde”, „Atkritumu otrā dzīve” – tikai daļa no stacijām, kurās darbojās 2. klašu skolēni. Bija jāizdomā, kā interesanti un saprotami pastāstīt par savu tēmu, sagatavot praktisko darbu, noteikt vērtēšanas kritērijus. Pēc skolēnu atziņām: ļoti grūti ir strādāt par skolotāju - jābūt ļoti pacietīgam, jāprot virzīt skolēnus uz rezultātu, jāuztur uzmanība un interese. Dažiem sākumā bija bail no maziem skolēniem J.

Tomēr viss bija ļoti labi! Otrklasnieki bija draudzīgi, disciplinēti, zinātkāri un gudri. Prata sadarboties grupās, jautāt un mācīties ar prieku.

Zinājāt, kā labāk savākt jūrā vai okeānā izplūdušu naftu?! Ar matiem, ko lielā daudzumā var iegūt frizētavās. Vai Jūs protat atšķirt vielu fizikālās pārvērtības no ķīmiskajām? Otrklasnieki jau prot! Un kas ir dinamometrs?

Liels paldies 6.a, 6.d un 6.e klasēm par centību, uzņēmību un uzdrīkstēšanos un 2.klašu audzinātājām Janīnai Vanagai, Inesei Gašai un Lienai Lazdai par organizētiem bērniem un līdzdarbošanos šajā eksperimentā un īpaši Marutai Bērziņai par drosmīgu ideju un iedvesmu! Rezultātā visi bija lieli ieguvēji!

Rakstu sagatavoja 2.a klases audzinātāja Maruta Bērziņa un 6.a, 6.d u 6.e klašu dabaszinību skolotāja Liene Bušujeva

otrklasnieki dabaszinibas 05

otrklasnieki dabaszinibas 06

otrklasnieki dabaszinibas 07

otrklasnieki dabaszinibas 09

otrklasnieki dabaszinibas 10

otrklasnieki dabaszinibas 11

otrklasnieki dabaszinibas 12

otrklasnieki dabaszinibas 13

Atgriezties augšā